torsdag 21. mai 2009

ABC i ord og bilder. Regler og veiledning.

Jeg har fått Denise Nesbitt sin tillatelse til å lage en norsk utgave av ABC Wednesday. Jeg har kalt den ABC i ord og bilder.

*Hver fredag blir det lagt ut en ny bokstav på bloggen min. Ønsker du å delta, står du fritt til å vise frem bilder og skrive noen ord om ting du forbinder med ukens bokstav.
Bilder og tekst må ha noen med den aktuelle ukens bokstav å gjøre.
Hvor mange bilder eller hvor mye tekst du publiserer på egen blogg er opp til deg selv.
Bildene skal være dine egne eller du har fått venner/familie sin tillatesle til å låne dem.
*Innlegget på bloggen din skal linkes til min blogg.

* Å bruke logoen jeg har laget, er frivillig. Men den gjør det lettere for folk å gjenkjenne ABC innleggene på bloggene rundt omkring.
*Når du har innlegget ditt klart og lagt ut på bloggen, så kommer du inn til meg og registrerer deg på min blogg.
Listen på mn blogg er altså en deltakerliste - ikke en påmeldingsliste!
.
Mr Linky .
Her vil du finne et skjema som heter Mr. Linky og i det øverste feltet skriver du navnet ditt og i det nederste feltet skriver du hele bloggadressen. Og så trykker du Enter. Ditt navn vil da komme på listen. Sjekk at linken din virker.
* Man trenger ikke delta hver uke. Dette skal jo foregå i 29 uker fremover og det skal være GØY. Bli derfor med når du har tid og lyst.
*Vi tar det hele alfabetisk, så det er bare til å begynne og planlegge de neste ukene - og vi tar med oss Æ, Ø, Å også naturligvis!

Hvis noe er uklart, så spør meg gjerne på mail eller i kommentarfeltet.